HTML

Erdős Pál Attila: Verseim, költeményeim, írásaim

A blogom a verseimről, költeményeim és írásaimról szól.

Friss topikok

Linkblog

830., Számvetés a félútról és az intelmek…(p)

2010.07.30. 13:06 Erdős Pál Attila (sodrelap)

 

Számvetés a félútról és az intelmek…
 
 
               Az elkerülhetetlen bekövetkezett,
           Így közel negyven évesen készítettem
            számvetést és bizony felelőssé tettem
             önnönmagamat is azon gyötrelmek
 
              elviseléséért, melyeken keresztül –
           mentem. Amikor az életút veszettül
             korán, épp a feléhez érkezett, ezen
        hasonlóképp, mint mások, kétségbeestem,
 
      azután megnyugodtam, mert mit tehettem
        volna, ha menet közben  eltévelyedek?
     Megálltam. Körülnéztem. Biztosra vettem,
        jó irányba menetelek. Tovább mentem,
 
        ám hagytam jeleket, jó néhány útjelzőt.
         Megóvtam a tisztességemet. Ugye Ön
        is nyájas olvasó egyetért azzal, ha nem
        vigyázunk rá, úgy vélhetik az emberek,
 
           akkor nem is létezik. A hazugságok,
    melyekkel önmagunkat áltatjuk, százszor
       ártalmasabbak, mint a mások számára
      kitaláltak. „Nincsen időm az anyámra.”
 
             Eddigi életemet visszapörgetvén
         rájöttem, hogy az emberi viselkedés
            jóval kiszámíthatóbb, meglepő
     módon, mint az időjárás. Nos, Teremtőm,
 
           ezen lehet manapság tán meditálni…
        Gondot fordítok a külsőmre. Imádni
        való a finom ruha, noha már számos
        jó mázú tökfejjel hozott össze a sors.
 
 
 (Budapest, 1990. július 20. Erdős Pál Attila)
 
 

Szólj hozzá!

Címkék: attila év felelős életút pál gyötrelem intelem elviselni számvetés erdős sodrelap érkezni bekövetkezni készíteni félút elkrülhetetlen kétségbeesni megnyugodni eltévelyedni

A bejegyzés trackback címe:

https://verseimkoltemenyeim.blog.hu/api/trackback/id/tr122187013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása